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Evaluación: 10 - Excelente. 21 de 35 opiniones" "
10 - Excelente
21
Evaluación: 8 - Bueno. 12 de 35 opiniones" "
8 - Bueno
12
Evaluación: 6 - Aceptable. 1 de 35 opiniones" "
6 - Aceptable
1
Evaluación: 4 - Mediocre. 0 de 35 opiniones" "
4 - Mediocre
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Evaluación: 2 - Terrible. 1 de 35 opiniones" "
2 - Terrible
1
9,2/10
Limpieza
8,8/10
Personal y atención
9,6/10
Servicios
9,4/10
Estado de la propiedad e instalaciones
9,2/10
Cuidado del medio ambiente
Opiniones
10/10 Excelente
Rodolfo, Guatemala
Viajó con su familia
2 may. 2023
Le gustó: Limpieza, personal y atención, servicios, estado de la propiedad e instalaciones
Calidad
Rodolfo
Se hospedó 4 noches en abril de 2023
Respuesta de Quality Management Manager el 9 may. 2023
Dear Rodolfo,Thank you for your kind rating of SO/ Sotogrande!We hope to see you again soon.Kind regards,Charlotte-Elizabeth Garwood
10/10 Excelente
Javier
18 abr. 2022
Javier
Se hospedó 4 noches en abril de 2022
Respuesta de Itziar Garcia el 2 may. 2022
Estimado Javier,
Le agradecemos su feedback en relación a SO/ Sotogrande, siempre un placer recibir comentarios positivos.
Agradeciéndole una vez más que haya compartido su experiencia con nosotros y esperando que su próxima visita sea tan agradable como la previa.
Reciba un cordial saludo.
Itziar Garcia
Front Office & Guest Relations Manager
10/10 Excelente
Amelia
Viajó con su pareja
25 abr. 2024
Le gustó: Limpieza, personal y atención, servicios, estado de la propiedad e instalaciones
What an amazing hotel
Amelia
Se hospedó 2 noches en abril de 2024
Respuesta de Juan Francisco Rebollo - Front Office Supervisor el 13 may. 2024
Dear Amelia,Thank you very much for your 5 star rating of SO/ Sotogrande!We are pleased to know you enjoyed your experience and look forward to welcoming you back again soon!Best regards,Juan Francisco RebolloFront Office Supervisor
8/10 Bueno
Miguel
14 abr. 2024
Miguel
Se hospedó 3 noches en marzo de 2024
Respuesta de Juan Francisco Rebollo - Front Office Supervisor el 13 may. 2024
Estimado Miguel,¡Muchas gracias por su calificación de 4 estrellas de SO/ Sotogrande!¡Nos complace saber que disfrutó de su experiencia y esperamos darle la bienvenida nuevamente pronto!Atentamente,Juan Francisco RebolloFront Office Supervisor
10/10 Excelente
Eduardo
Viajó con su pareja
2 nov. 2023
Le gustó: Limpieza, personal y atención, servicios, estado de la propiedad e instalaciones
Resort perfeito para quem joga golfe
Eduardo
Se hospedó 3 noches en octubre de 2023
Respuesta de Juanfran Rebollo el 7 nov. 2023
Exmo Senhor Eduardo,Agradecemos os seus comentários no seguimento da sua estada no SO/ Sotogrande Spa & Golf Resort.Foi com prazer que recebemos as suas felicitações. Não deixaremos de partilhar os seus comentários com toda a equipa . A sua satisfação é a melhor recompensa para os nossos colaboradores que trabalham diáriamente para lhe prestar um serviço irrepreensível.Na expectativa de o acolher de novo, queira aceitar os nossos melhores cumprimentos.Juan Francisco RebolloGuest Relations Supervisor
8/10 Bueno
David
14 oct. 2023
Le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones
David
Se hospedó 3 noches en octubre de 2023
Respuesta de Juanfran Rebollo el 7 nov. 2023
Estimado David,Le agradecemos enormemente sus comentarios en relación a su estancia en SO/ Sotogrande Spa & Golf Resort. Es siempre un placer recibir comentarios positivos.Haremos extensivos sus agradables observaciones a nuestro equipo. Estoy seguro que estos comentarios servirán de estímulo a todo nuestro equipo ya que continuamente se esfuerza en mejorar la calidad de nuestros servicios.Agradeciéndole una vez mas que haya compartido su experiencia con nosotros y esperando que su próxima visita sea tan agradable como la previa.Reciba un cordial saludo.Juan Francisco RebolloGuest Relations Supervisor
6/10 Aceptable
luiz guilherme
Viajó con su familia y niños pequeños
13 ago. 2023
Le gustó: Limpieza, servicios, estado de la propiedad e instalaciones
No le gustó: Personal y atención
poor service!
they don’t have a turn down service, 7 nights and not a single day.
for a 5 star hotel this is unacceptable!!
luiz guilherme
Se hospedó 7 noches en agosto de 2023
Respuesta de SO/Sotogrande Team el 9 sept. 2023
Estimado Senor Luiz Guilherme,Muchas gracias por dedicar el tiempo a compartir su opinión con nosotros. Nos hubiera gustado que tuviera una mejor experiencia en nuestro hotel y es por ello que tomamos nota para mejorar los puntos que no fueron de su agrado.Nuestro servicio de turndown opera todos los días. Además siempre contamos con un equipo de respaldo que trabaja para cualquier imprevisto, como por ejemplo un turndown tardío. Operamos, como muchos hoteles, con el "door knob" donde de un lado muestra la solicitud de limpieza y del otro lado dice "por favor no molestar". A pesar de los desafíos normales que ocurren durante los meses de temporada alta, el servicio de cobertura fue considerablemente bien.Sin embargo es evidente que esta vez no pudimos alcanzar nuestro objetivo, ofrecer una experiencia excepcional a nuestros clientes. Le agradeceríamos que nos diera otra oportunidad y puede estar seguro que trataremos de hacer todo lo posible para que tenga una excelente experiencia en nuestro hotel de la cual muchos huéspedes ya han tenido la ocasión de disfrutar.Atentamente,SO/Sotogrande Team
8/10 Bueno
Joost
5 ago. 2023
Le gustó: Personal y atención, servicios, estado de la propiedad e instalaciones
Very good!
Joost
Se hospedó 10 noches en julio de 2023
Respuesta de SO/Sotogrande Team el 9 sept. 2023
Dear Mr.Joost,We very much appreciate your comments regarding your stay at the SO/ Sotogrande Spa & Golf Resort. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely,SO/Sotogrande Team
8/10 Bueno
Samantha
Viajó con su familia
8 jul. 2023
Le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
The rooms are exceptional beautifully designed and spotless. Every fitting was quality. Really impressed
Samantha
Se hospedó 1 noche en julio de 2023
Respuesta de Quality Management Manager el 12 jul. 2023
Dear Samantha,It is such a pleasure to know that you enjoyed your stay with us here at SO/ Sotogrande Spa & Golf Resort. Thank you for taking the time to leave a review and we look forward to welcoming you back again soon for another Andalusian experience!Best regards,Charlotte-Elizabeth Garwood
10/10 Excelente
Patrick
10 may. 2023
Le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones
Beautiful hotel, practically brand new and the most helpful and friendly staff. What more could you ask for!
Patrick
Se hospedó 5 noches en mayo de 2023
Respuesta de Quality Management Manager el 12 may. 2023
Dear Patrick,Many thanks for your kind review of SO/ Sotogrande Spa & Golf Resort, it is a pleasure to know that you had a great stay with us!We hope that we will be able to warmly welcome you back again sometime in the future.Kind regards,Charlotte-Elizabeth Garwood
8/10 Bueno
Lynn
Viajó con su pareja
10 abr. 2023
Le gustó: Limpieza, estado de la propiedad e instalaciones
The hotel and restaurants are beautiful, the breakfast service can be a little chaotic
Lynn
Se hospedó 3 noches en marzo de 2023
Respuesta de Quality Management Manager el 9 may. 2023
Dear Lynn,Thank you very much for sharing your experience with us. We hope to welcome you back to SO/ Sotogrande again in the future.Kind regards,Charlotte-Elizabeth Garwood
8/10 Bueno
portugal
3 abr. 2023
Le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
portugal
Se hospedó 3 noches en marzo de 2023
Respuesta de Quality Management Manager el 9 may. 2023
Dear guest,Thank you for rating our resort, we hope that we will warmly welcome you back to SO/ Sotogrande again soon!Kind regards,Charlotte-Elizabeth Garwood
10/10 Excelente
peter
14 mar. 2023
Le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
peter
Se hospedó 7 noches en marzo de 2023
Respuesta de Quality Management Manager el 17 mar. 2023
Dear Peter,Thank you for your positive rating of SO/ Sotogrande, it is a pleasure to know that you enjoyed your Andalusian experience and we hope to see you again soon.Best regards,Charlotte-Elizabeth GarwoodQuality Management Manager
2/10 Terrible
Cliente verificado
Viajó con su familia
12 mar. 2023
No le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
Disappointing stay and not give star
Overpriced average food. Room poorly sound insulated. Service poor at management level - staff require more training. Overall disappointing stay. Cleanliness could be better. Amenities very stingy.
Cliente verificado
Se hospedó 7 noches en marzo de 2023
Respuesta de Quality Management Manager el 17 mar. 2023
Dear Anonymous,Thank you for taking the time to review SO/ Sotogrande, we truly appreciate your feedback. Please allow me to extend our apologies that your experience did not meet your expectations. It is our goal to provide a five star service, so your comments are important to us in order to continuously improve. Please rest assured that I have shared your feedback with the relevant departments.Thank you again for sharing your thoughts and we do hope you will give us another opportunity to impress.Kind regards,Charlotte-Elizabeth GarwoodQuality Management Manager
8/10 Bueno
Miguel
Viajó con su pareja
20 feb. 2023
Le gustó: Limpieza, personal y atención
The overall state of the property is great so is the gym. The stuff is very friendly specially the ones at breakfast. However, I was disappointed about the Spa, they have so many lockers in the changing room but the spa are cannot accommodate that many people. The Turkish bath only holds 5 people and the sauna was broken which was the main reason we’ve chosen the hotel.
Miguel
Se hospedó 2 noches en febrero de 2023
Respuesta de Quality Management Manager el 22 feb. 2023
Dear Miguel,Thank you very much for sharing your experience at SO/ Sotogrande, it is always a pleasure to receive positive feedback!We are sorry to hear you were unable to utilise the spa facilities during your stay. The Turkish Baths and Sauna are lovely, so I do hope you choose to return some time to experience these properly.Thank you again and best regards,Charlotte-Elizabeth GarwoodQuality Management Manager
10/10 Excelente
Ruth, Woodbridge
10 feb. 2023
Ruth
Se hospedó 2 noches en febrero de 2023
Respuesta de Quality Management Manager el 17 mar. 2023
Dear Ruth,Many thanks for your great rating of SO/ Sotogrande, we are so glad you enjoyed your experience and we do hope that you will choose us again for your next Andalusian journey!Best regards,Charlotte-Elizabeth GarwoodQuality Management Manager
10/10 Excelente
mauro, Hergiswil
2 ene. 2023
Le gustó: Limpieza, personal y atención, servicios, estado de la propiedad e instalaciones
My congratulations to Mohamed who works at the front desk. He helped a lot and made a big difference for us.
Ferrari Family from Switzerland
mauro
Respuesta de Quality Management Manager el 5 ene. 2023
Dear mauro,We are so grateful for your kind review and rating of your stay at SO/ Sotogrande Resort! Of course, I will pass on your words to Mohammad, who will surely be glad to have made a great impact on your experience. Myself and the team here look forward to welcoming you back sometime soon!Best regards,Charlotte-Elizabeth Garwood
8/10 Bueno
Yoav
2 ene. 2023
Le gustó: Comodidad de la habitación
Yoav
Se hospedó 2 noches en diciembre de 2022
Respuesta de Quality Management Manager el 5 ene. 2023
Dear Yoav, Thank you very much for your rating of SO/ Sotogrande and we hope to be able to welcome you back again soon.Best regards,Charlotte-Elizabeth Garwood
10/10 Excelente
Philip
Viajó en grupo
21 nov. 2022
Le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
Great, but eat elesewhere
Very nice hotel, with friendly and service-minded staff and a great gym. Restaurants however were a big disappointment.
Philip
Se hospedó 1 noche en noviembre de 2022
Respuesta de Quality Management Manager el 23 nov. 2022
Dear Philip,Many thanks for your great rating for your recent stay at SO/ Sotogrande, we truly appreciate you taking the time to leave a review.I am so pleased that your enjoyed the resort! As we have recently opened our Cortijo Tapas & Bar and Cortijo Restaurant, we hope that you are able to enjoy these new gastronomic experiences here upon your next visit.Best regards,Charlotte-Elizabeth Garwood
10/10 Excelente
Oswaldo, Oeiras
Viajó con su familia
1 nov. 2022
Le gustó: Limpieza, personal y atención, servicios, estado de la propiedad e instalaciones
The overall contemporary design esthetic is first rate and the room amenities are the best ever.
Oswaldo
Se hospedó 1 noche en octubre de 2022
Respuesta de Itziar Garcia el 2 nov. 2022
Dear Oswaldo, We would like to thank you for your positive comment! We look forward to welcome you back so soon! Best regards, Itziar Garcia Front Office & Guest Relations Manager
10/10 Excelente
Martin
18 oct. 2022
Le gustó: Limpieza, personal y atención, servicios, estado de la propiedad e instalaciones
a
Martin
Se hospedó 4 noches en octubre de 2022
Respuesta de Itziar Garcia el 18 oct. 2022
Dear Mr. Martin, Thank you for your positive feedback! Kind regards, Itziar GarciaFront Office Manager
10/10 Excelente
Irakli
3 oct. 2022
Le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
Good service
Relaxing place to stay
Irakli
Se hospedó 3 noches en septiembre de 2022
Respuesta de Itziar Garcia el 11 oct. 2022
Dear Iraki, Thank you very much for your positive feedback! We look forward to welcome you back so soon! Best regards, Itziar Garcia Front Office & Guest Relations Manager
8/10 Bueno
James
26 sept. 2022
Le gustó: Limpieza, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
Great hotel
Great hotel with really nice staff. Some areas of peeling paint and missing tiles in pool as well as a couple of drains at breakfast smelt. Staff needed to be more attentive at lunch and breakfast and didn’t clear trays away around the pool. Everything else was excellent though
James
Se hospedó 2 noches en septiembre de 2022
Respuesta de Itziar Garcia el 11 oct. 2022
Dear James, Thank you very much for your positive feedback! I will personally share your comments with our entire team as it will serve as encouragement to improve our services. Looking forward to welcome you so soon! Best regards, Itziar Garcia Front Office & Guest Relations Manager
10/10 Excelente
Hannah-Marie
29 jul. 2022
Hannah-Marie
Se hospedó 6 noches en julio de 2022
10/10 Excelente
Chantal
Viajó con su familia
5 jun. 2022
Le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
Chantal
Se hospedó 1 noche en junio de 2022
10/10 Excelente
Robert
7 may. 2022
Le gustó: Limpieza, personal y atención, comodidad de la habitación
Lovely place to stay
Lovely location with amazing views - good quality fittings/bed/bedding etc. lovely pools , food and cocktails :)
Robert
Se hospedó 1 noche en mayo de 2022
Respuesta de Itziar Garcia el 12 may. 2022
Dear Robert,
We very much appreciate your comments regarding your visit to SO/ Sotogrande.
It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.
Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.
Sincerely,
Itziar Garcia
Front Office & Guest Relations Manager
8/10 Bueno
Michelle
Viajó en grupo
19 abr. 2022
Le gustó: Limpieza, personal y atención, servicios, estado de la propiedad e instalaciones
A lovely hotel with friendly and helpful staff.
Michelle
Se hospedó 3 noches en abril de 2022
Respuesta de Itziar Garcia el 2 may. 2022
Dear Michelle,
We very much appreciate your feedback about SO/ Sotogrande.
Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.
Kind regards,
Itziar Garcia
Front Office and Guest Relations Manager
10/10 Excelente
Romain
9 mar. 2022
Romain
Se hospedó 7 noches en febrero de 2022
Respuesta de Itziar Garcia el 14 mar. 2022
Dear Mr. Romain,
Thank you very much for your positive review,
We look forward to welcome you back soon.
Kind regards,
Itziar Garcia
Guest Relations Manager
10/10 Excelente
Paul
24 feb. 2022
Le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
Super mooi hotel
Fantastisch modern hotel. Kamer SO Comfy met prachtig uitzicht. Perfecte room service, geweldige wellness. Super behulpzaam personeel. Zeer professioneel management. Een echte aanrader.
Paul
Se hospedó 5 noches en febrero de 2022
Respuesta de Robert Kmita, General Manager el 9 mar. 2022
Beste Paul,
Hartelijk dank voor uw vriendelijke opmerkingen. We zijn verheugd om te horen dat je genoten hebt van je tijd bij ons bij SO/Sotogrande en we waarderen het dat je zo vriendelijk bent om de geweldige wellnessfaciliteiten die we te bieden hebben te vermelden. Het is geweldig om te weten dat u zich welkom voelde door ons toegewijde team; we streven ernaar om een vijfsterren gastervaring te bieden. We kijken ernaar uit u binnenkort weer te mogen verwelkomen!
Vriendelijke groeten,
8/10 Bueno
Robert
4 ene. 2022
Le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
great views
lovely hotel with great views
Robert
Se hospedó 3 noches en diciembre de 2021
Respuesta de Robert Kmita, General Manager el 5 ene. 2022
Dear Robert,
Thank you for taking the time to review SO/ Sotogrande.
We are so pleased that you enjoyed your stay with us and we hope to welcome you back again soon for another SO experience!
Warm regards,
10/10 Excelente
Cliente verificado
16 nov. 2021
Le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
1 Year Wedding Anniversary
Nothing Short of Exceptional, We celebrated our 1 year anniversary & we couldn't have selected a better local location to do so! Staff we're ultra friendly & helpful. We're so fortunate that this Resort is mere minutes down the road from us!
Cliente verificado
Se hospedó 2 noches en octubre de 2021
Respuesta de Robert Kmita, General Manager el 7 dic. 2021
Dear Lando,
Thank you for taking the time to review your stay.
We are grateful for your kind remarks and for highlighting our location. We will be sure to let our team members know how much of an impact they made on your experience.
The entire team look forward to welcoming you back on a future trip.
Kind regards,
Robert Kmita, General Manager
10/10 Excelente
BREAN
27 oct. 2021
Le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
Sotogrande - elegant, tasteful and eco-friendly.
The hotel was recently renovated and expanded and it is stunning. The design is beautiful and takes advantage of the natural amenities of the location. The hotel staff members are welcoming and very helpful. I highly recommend a stay here!
BREAN
Se hospedó 2 noches en octubre de 2021
Respuesta de Robert Kmita, General Manager el 3 nov. 2021
Dear Guest,
Thank you for taking the time to share your positive feedback of your stay.
Our dedicated team always aim to give the best experience to our guests, so it is great to hear your appreciation of the high standards we set ourselves.
We do hope you will visit us again, for another SO/ experience!
Warm regards,
Robert Kmita, General Manager