Una piscina al aire libre, sombrillas, sillones reclinables de piscina

Opiniones sobre Hotel Sarakawa

3.5 out of 5
Hotel Sarakawa
BP 2232 Lome, Boulevard du Mono, Lomé

Opiniones

7,0

Bueno

Evaluación: 10 - Excelente. 23 de 82 opiniones" "
Evaluación: 8 - Bueno. 26 de 82 opiniones" "
Evaluación: 6 - Aceptable. 12 de 82 opiniones" "
Evaluación: 4 - Mediocre. 9 de 82 opiniones" "
Evaluación: 2 - Terrible. 12 de 82 opiniones" "

7,6/10

Limpieza

7,2/10

Personal y atención

6,8/10

Servicios

6,6/10

Estado de la propiedad e instalaciones

7,6/10

Cuidado del medio ambiente

Opiniones

4/10 Mediocre

Andreas

No le gustó: Estado de la propiedad e instalaciones
mitarbeiter in der Reception sind nicht kompetent. einige können nicht englisch.
Se hospedó 1 noche en febrero de 2024

10/10 Excelente

Rupert

Viajó por negocios
Le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
Hotel Sarakawa Lomé,
USed as base for work locally
Se hospedó 4 noches en febrero de 2024

10/10 Excelente

Louise

Viajó con su pareja
Le gustó: Limpieza, personal y atención, servicios, estado de la propiedad e instalaciones
Loved my stay at the Sarakawa / Spent over 2 weeks 🙏
Se hospedó 15 noches en enero de 2024

10/10 Excelente

Rupert

Viajó por negocios
Le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
Hotel Sarakawa Lomé
used as base for work locally
Se hospedó 7 noches en enero de 2024

8/10 Bueno

Rupert

Viajó por negocios
Le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
Hotel Sarakawa Lomé
used as base for local work
Se hospedó 7 noches en enero de 2024

10/10 Excelente

Wakanow

Le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
Se hospedó 1 noche en diciembre de 2023

2/10 Terrible

Lans

Viajó con su familia
No le gustó: Limpieza, personal y atención, servicios, estado de la propiedad e instalaciones
We were a family of 4 traveling for a family event and arrived on July 20 for a one week stay. We had two bungalows and both had molds. The staff at the front desk were very unprofessional and unfriendly. Only the staff at the two restaurants were courteous and friendly. Will not stay there again.
Se hospedó 4 noches en julio de 2023

2/10 Terrible

Lans

Viajó con su familia
No le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones
I had three separate reservations for my family of seven with confirmation numbers from Expedia. On arrival I was told they don't care about such confirmation numbers and spent almost two hours arguing with them before we were allowed to check-in. The staff were untrained and unprofessional. I would never stay there. We spent only three nights, even though we had paid online for four nights and decided to move to Hotel 2 Fevrier for the remainder of our stay in Lome.
Se hospedó 3 noches en julio de 2023

10/10 Excelente

Richmond

Le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
Se hospedó 1 noche en mayo de 2023

2/10 Terrible

Jose

No le gustó: Limpieza, personal y atención, servicios, estado de la propiedad e instalaciones
Se hospedó 10 noches en marzo de 2023

10/10 Excelente

Melanie

Viajó con su familia
Le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
Très bon séjour
Toujours agréable de séjourner à l'hôtel Sarakawa. Le personnel est très accueillant et chaleureux, disponible pour répondre à nos besoins. Le parc avec les cocotiers est agréable, les larges horaires d'ouverture de la piscine appréciables et le buffet du petit déjeuner copieux. Chambre confortable et spacieuse. Une douche serait bienvenue à proximité de la plage.
Se hospedó 4 noches en marzo de 2023

10/10 Excelente

Vladimirs

Viajó por negocios
Le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
Nice and big enough well maintained territory. Perfect place for meetings
Se hospedó 2 noches en febrero de 2023

8/10 Bueno

Benedicte

Le gustó: Limpieza, personal y atención, comodidad de la habitación
Bien mais à rafraîchir…
Expérience tout à fait correct, énormément d’espace dans le bungalow. Il gagnerait à être rafraîchi…
Se hospedó 1 noche en febrero de 2023

10/10 Excelente

Daniela

Le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
Se hospedó 1 noche en febrero de 2023

4/10 Mediocre

NARCISSE JUSTIN

Se hospedó 1 noche en enero de 2023

4/10 Mediocre

Maurine, any city

4/10 Mediocre

Austin

Viajó por negocios
No le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
First error was booking through Hotels.com because they advertised a discount that doesn't exist, the hotel gave me a sub-standard room. The room service never left any drinking water saying it's not included in my booking. Really! The substandard room was below average. Break fast is excellent. If you like doing sports in morning or evening there are great facilities. The hotel needs some investment
Se hospedó 6 noches en septiembre de 2022

6/10 Aceptable

ISDEEN

Viajó con su pareja
Le gustó: Personal y atención
No le gustó: Estado de la propiedad e instalaciones
L'état vétuste de l'intérieur des bungalows
Se hospedó 1 noche en agosto de 2022

2/10 Terrible

Angela

Viajó por negocios
No le gustó: Personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
Old Hotel needs work
The bed was UNCOMFORTABLE. Hard as a rock. Television did not work. No hot water - luke warm water.
Se hospedó 1 noche en agosto de 2022

2/10 Terrible

Alima

Viajó con su pareja
No le gustó: Personal y atención, servicios, estado de la propiedad e instalaciones
Très déçu ! Pour le prix payé, la qualité n'était pas au rdv. Déjà à l'arrivée, il fallait réserver le service de navette de l'aéroport vers l'hôtel, ce qui n'était mentionné nul part. Les installations sont mals entretenues,surtout la salle de bain, on se croirait dans un hôtel de 2*. Le receptionniste n'a pas été courtois. Nous avons demandé de quoi boire autour de 1h du matin. Reçu 30 min plus tard et c'etait ok de payer la note lors du check out. Nous avons reçu 2 appels vers 2h et 2h15 nous réclamant finalement le paiement. J'ai répondu que je le ferai au check out car j'allais me coucher. Autour de 6h je reçois un appel pour la même chose. On parle d'un montant de 2500 f cfa !!!! Nos nuits coutaient environ 150000 f fca. De plus le micro-onde ne fonctionne pas et pas capable d'avoir quelqu'un de disponible. Vraiment décevant comme expérience dans cet hôtel
Se hospedó 2 noches en agosto de 2022

2/10 Terrible

SERGE

No le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
Se hospedó 1 noche en julio de 2022

10/10 Excelente

Vladimirs

Se hospedó 1 noche en julio de 2022

10/10 Excelente

Vladimirs

Viajó por negocios
Le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
Welcome again
Sarakawa has improved for the time being. Safe, nice and at the same time reasonable hotel on Lome.
Nice walk area
Included
Recently renovated
Bungalow is available
Se hospedó 2 noches en julio de 2022

4/10 Mediocre

Herve

Viajó con su familia
No le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
Deception
A part quelques éléments le personnel reste très incompetent. Le bungalow réservé n'était pas disponible...c'est inadmissible. Pas de télé. Un wifi capricieux. Bref , ce 3ème sejour a été décevant. Mais personne ne lira mon avis ...
Se hospedó 1 noche en mayo de 2022

4/10 Mediocre

Hervé

Viajó con su familia
No le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
Se hospedó 7 noches en abril de 2022

10/10 Excelente

Adjo

Se hospedó 1 noche en mayo de 2022

8/10 Bueno

Rebecca

Viajó con su pareja
Le gustó: Limpieza, personal y atención, servicios, estado de la propiedad e instalaciones
: Schwimmbad und Umgebung --: Strand geschlossen
Se hospedó 2 noches en abril de 2022

8/10 Bueno

EHAB

Le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones
Se hospedó 4 noches en enero de 2022

6/10 Aceptable

Kushal, New York

Viajó con su pareja
Le gustó: Personal y atención
No le gustó: Limpieza, estado de la propiedad e instalaciones
The property has a lot of potential, spacious and imposing but should be renovated. Beach was closed and golf course unusable. Staff was great, attentive and friendly.
Se hospedó 3 noches en noviembre de 2021

8/10 Bueno

Opeyemi

Viajó por negocios
Le gustó: Limpieza, personal y atención, comodidad de la habitación
More was expected.
The hotel is good and functional. As a business trip, I was not concerned with the non-access to the beach although this could be a let down for holiday makers. The pool area is quite good. The breakfast buffet needs to be upgraded to cater to various pallets. I had a problem with the hot water for the first day of a 3 day stay so that was not so good but overall a decent stay.
Se hospedó 3 noches en mayo de 2021
Respuesta de Emma el 3 jun. 2021
Dear Mr OPEYEMI, We thank you for choosing Hotel Sarakawa for your stay in Lomé and for the rate you have given us. The comfort and the satisfaction of our customers are very important for us and we do everything for that. We take into account all your suggestions and remarks. Looking forward to welcoming you soon for a better experience, Best regards

2/10 Terrible

Simon

Viajó con su familia
No le gustó: Limpieza, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
HORRIBLE HORRIBLE HOTEL
I would never stay in this hotel again. The restaurant staff at rude, they lack training and the rooms were not comfortable at all. I have had to change rooms 4 times. The Acs in the rooms don't work, maintainance is non existent. I did not have value for money and it is my worst hotel experience and I'll never ever do there again.
Se hospedó 3 noches en mayo de 2021
Respuesta de Emma el 1 jun. 2021
Cher Monsieur Simon, Nous vous remercions pour votre retour sur le séjour passé dans notre hôtel. Nous vous rassurons que nous mettons tout en œuvre pour le confort et la satisfaction de nos clients et sommes vraiment désolés pour le désagrément. Nous espérons vous accueillir à votre prochain séjour à Lomé pour une nouvelle aventure que nous vous promettons meilleure.

8/10 Bueno

Cliente verificado

The staff was friendly and helpful for the customers
Se hospedó 27 noches en febrero de 2021
Respuesta de Emma el 15 mar. 2021
Dear Madam, Sir, We thank you for your feedback. We are looking forward to welcoming soon at Hotel Sarakawa.

6/10 Aceptable

Mohamed Riadh

Viajó por negocios
Moyen
Se hospedó 5 noches en febrero de 2021
Respuesta de Emma el 19 feb. 2021
Bonjour Monsieur Mohamed, Nous vous remercions d'avoir choisi l'hôtel Sarakawa pour votre séjour à Lomé et pour la note donnée. Nous espérons vous accueillir à votre prochain séjour pour une nouvelle aventure.

8/10 Bueno

jacques

Viajó por negocios
Le gustó: Limpieza, comodidad de la habitación
Nice place, needs a little more attention
All went well except for the air conditioning unit that was leaking water inside the room. The person that took me to my room noticed it, told me that he was going to send someone, never saw anybody...
Se hospedó 1 noche en noviembre de 2020
Respuesta de Emma el 18 dic. 2020
Dear Guest, We thank you for choosing Hotel Sarakawa for your stay at Lomé and for having reviewed how it went. We are very sorry for the inconvenience you have suffered and we apologize for it. We take all measures to ensure that our customers' stays meet their expectations. Looking forward to welcoming you for a great adventure in Sarakawa, Best regards

10/10 Excelente

Cliente verificado

Le gustó: Limpieza, servicios, estado de la propiedad e instalaciones
I came to Togo right around the outbreak of Coronavirus in West Africa, the hotel remained open only to those who arrived before and took all the necessary precautions and protective measures to keep their employees and few remaining guests safe! The facilities are high quality, the food is superb and the staff is exceptional!!
Se hospedó 1 noche en marzo de 2020

2/10 Terrible

Cliente verificado

Le gustó: Limpieza
No le gustó: Personal y atención, servicios
I booked this for a beach vacation and the hotel's beach was closed - this was not mentioned to me beforehand or even at check-in time. Room not ready at check-in time. TV reception in room was unwatchable; asked to have it fixed and they were unable to. Room supposed to have bottled water but there was none; I asked for it and was told someone would bring it but never did. Other little things not worth mentioning. Kudos to the guys in the inside-hotel bar, who provided the only friendly, efficient service I experienced here.
Se hospedó 1 noche en enero de 2020
Respuesta de Emma el 3 feb. 2020
Dear Madam, Sir, We thank you for your stay in our hotel and for the note you gave us. We are sorry that your stay in our hotel did not enconter your expectations and we apologize to you. We assure you that our teams are doing everything possible to satisfy our customers. Outreach work is done on staff for their responsiveness. We take this opportunity to inform you that we have opened our beach and that a zumba session is done every Saturday and Sunday. We look forward to welcoming you back in our hotel..

6/10 Aceptable

nkad

Viajó con su familia
Le gustó: Personal y atención, servicios
No le gustó: Estado de la propiedad e instalaciones
My family and me stayed for 3 nights. It’s an old hotel. They can update their rooms furniture, amenities and facilities. It’s a beachfront hotel which doesn’t give access to the beach because of security reasons. Me and my family were quite disappointed to this point. As a result, everyone stays around the swimming pool and lot of times we couldn’t find space to stay. So we spent daytimes paying an extra fee for beaches ont the hotel around. Our family room with 2 bedrooms had a kitchen with gas cocker but it didn’t work. There were not matches to turn on the gas, no cutlery, no dishes. The big fridge worked very well. ACs were very old. Wifi wasn’t strong in a room so we had to move to kids bed room for using it. The restaurants inside hotel were excellent. Price was very high but they make excellent French cuisine and you can have huge choice in each restaurant. Their Yamaha grand piano near the reception needs to be tuned.
Se hospedó 3 noches en diciembre de 2019
Respuesta de Emma el 9 ene. 2020
Dear Sir, Madam, Thank you for choosing Hotel Sarakawa for your stay in Lomé and for your comments relevant to your stay. We are really sorry for the inconvenience and reassure you that the management and the staff of Hotel SARAKAWA do everything possible for the satisfaction and comfort of our customers and remain available 24 hours a day to respond to any request or resolve any situation of dissatisfaction. We thank you already for your next stay and remain at your disposal for any request. Best regards

8/10 Bueno

Cliente verificado

Viajó con su familia
Le gustó: Limpieza, personal y atención, servicios, estado de la propiedad e instalaciones
Excellent Location and Venue. Clean room and close to everything. I enojoyed the morning inclusive breakfast and the walk at the beach shore.
Se hospedó 1 noche en noviembre de 2019
Respuesta de Emma el 16 dic. 2019
Dear Sir, Madam, We thank you for your good feedback about your stay at our hotel. We ensure you that we do everything so that our guests have a good stay. We are looking forward to welcoming you again for a new experience. Best regards

10/10 Excelente

Cliente verificado

Viajó por negocios
Le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
An oasis in the middle of Lome
Although the building was constructed several decades ago and has elements of 60's opulence, the modern day version is still absolutely wonderful, with excellent service, all the amenities and all together is an oasis of comfort. The restaurants are priced internationally and are disproportionate to the rest of the city, but the lodging is attractively priced making for a pleasant stay!
Se hospedó 1 noche en diciembre de 2019
Respuesta de Emma el 12 dic. 2019
Dear sir, Madam, We acknowledge the receipt of your mail and thank you very much for your feedback and the good score you give to our hotel. Your appreciation gives us the oppotyunity to do better every day for the satisfaction of our guests. we are looking forward to welcoming you again in our hotel. Best regards.

8/10 Bueno

John

Le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
Lovely African Hotel.
Clean and friendly. High security and excellent food and environment. The International Food Policy Research Institute was holding their annual convention there during out stay. Would stay again.
Se hospedó 3 noches en noviembre de 2019
Respuesta de Gédéon el 18 nov. 2019
Dear Madame,Sir, Thank you so much for your feedback. We are glad that your stay in our hotel was amazing. We hope you will be back here soon. Best regard

8/10 Bueno

D

Viajó por negocios
Le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
Se hospedó 2 noches en noviembre de 2019
Respuesta de Emma el 22 nov. 2019
Dear Sir, We are glad to see that your stay was pleasantly spent in our Hotel. We thank you for your visit and hope to see you again very soon among us.

8/10 Bueno

Michiel

Viajó por negocios
Le gustó: Limpieza, personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
Se hospedó 2 noches en noviembre de 2019
Respuesta de Emma el 22 nov. 2019
Dear Sir, We are glad to see that your stay was pleasantly spent in our Hotel. We thank you for your visit and hope to see you again very soon among us.

10/10 Excelente

herve

Se hospedó 6 noches en octubre de 2019

10/10 Excelente

Pierre

Le gustó: Personal y atención, estado de la propiedad e instalaciones, comodidad de la habitación
Sérénité
Endroit de rêve . Le personnel aux petits oignons.
Se hospedó 6 noches en septiembre de 2019
Respuesta de Emma el 3 oct. 2019
Bonjour Monsieur Pierre, Nous vous remercions pour votre séjour dans notre établissement et pour vos notes. Nous sommes heureux que votre séjour dans notre hôtel fût agréable. Nous espérons vous accueillir bientôt.

2/10 Terrible

Cliente verificado

Se hospedó 2 noches en junio de 2019
Respuesta de Emma el 3 jul. 2019
Bonjour Madame, Monsieur, Nous vous remercions d’avoir pris le temps de donner votre avis sur notre hôtel. Nous sommes désolés que votre expérience dans notre hôtel n’ait pas été à la hauteur de vos attentes. Sachez que la satisfaction de nos clients reste notre priorité absolue et mettons tout en œuvre pour cela. Nous espérons vous accueillir à nouveau à l’hôtel Sarakawa pour une meilleure expérience.

6/10 Aceptable

Cliente verificado

Se hospedó 2 noches en junio de 2019
Respuesta de Emma el 22 jun. 2019
Bonjour Madame, Monsieur, Nous vous remercions vivement pour votre séjour chez nous et avons bien pris en compte vos notes. Nous vous rassurons que nous mettons tout en œuvre pour le séjour agréable de nos clients. Nous espérons vous accueillir à nouveau à l’hôtel Sarakawa.

8/10 Bueno

Cliente verificado

Se hospedó 5 noches en junio de 2019
Respuesta de Emma el 17 jun. 2019
Bonjour Madame, Monsieur, Nous vous remercions pour votre séjour dans notre établissement et pour vos notes. Nous sommes heureux que votre séjour dans notre hôtel fût agréable. Nous espérons vous accueillir bientôt.

8/10 Bueno

Jorg

Le gustó: Limpieza, comodidad de la habitación
Se hospedó 4 noches en mayo de 2019
Respuesta de Emma el 30 may. 2019
Monsieur JORG, Nous vous remercions vivement d'avoir choisi l'hôtel SARAKAWA pour votre séjour à Lomé ainsi que pour votre aimable retour sur ce séjour. Nous mettons tout en œuvre pour le meilleur confort de nos chambres et la satisfaction de nos clients. Nous espérons vous accueillir à nouveau à l’hôtel Sarakawa.

8/10 Bueno

Cliente verificado

Viajó con su familia
Le gustó: Limpieza, personal y atención, servicios, estado de la propiedad e instalaciones
Guter Service, sehr freundliche und stets hilfsbereite Angestellte
Se hospedó 7 noches en marzo de 2019
Respuesta de Emma el 30 abr. 2019
hallo sir, Wir danken Ihnen für Ihren Aufenthalt im Sarakawa Hotel und für Ihr positives Feedback. Wir hoffen, Sie bald wieder zu begrüßen

8/10 Bueno

Cliente verificado

Le gustó: Limpieza, personal y atención, servicios, estado de la propiedad e instalaciones
I enjoy my stay the only problem is the food is very expensive in Togo but all the same my stay was enjoyable.
Se hospedó 1 noche en marzo de 2019
Respuesta de Emma el 30 mar. 2019
Dear Sir, Madam, Thank you so much for your feedback. We are glad that your stay in our hotel was enjoyable. We hope you will be back here soon. Best regards.